Dzisiaj jest poniedziałek 26 czerwca 2017 r. Imieniny: Jana, Pauliny, Rudolfiny
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Dlaczego Twój organizm myśli, że jesteś głodna?

 

Po pierwsze, jedzmy powoli, dokładnie przeżuwając każdy kęs . Pokarm nie tylko będzie się łatwiej trawił, ale również damy naszemu mózgowi czas na zarejestrowanie bodźców pochodzących z ciała, mówiących, że jesteśmy już syci i nie potrzebujemy więcej jedzenia. Przeanalizowanie tych sygnałów może zająć paręnaście minut, więc jeśli posiłek będzie spożywany powoli, nie sięgniemy niepotrzebnie po dokładkę.

Jeśli mimo wolnego jedzenia, po posiłku nadal odczuwamy męczące uczucie, że jeszcze coś byśmy skubnęli, odczekajmy dodatkowy kwadrans. Zazwyczaj tyle czasu wystarczy, aby uczucie samoistnie minęło. Piętnaście minut to naprawdę niedługo, a może nas to skutecznie ochronić przed wchłanianiem zbędnych kalorii. W tym czasie warto zająć się czymś, co lubimy, aby nie myśleć stale o jedzeniu.

Pomocny jest spacer, delikatna gimnastyka. Aktywność fizyczna powoduje wydzielanie endorfin, naturalnych generatorów dobrego nastroju. Kiedy zadziałają, gwarantowane jest, że nie będziemy myśleć o jedzeniu, bo nie będziemy szukać w nim pocieszenia. Ponieważ bardzo często „jemy oczami”, oczami również oceniamy już na wstępie porcję jedzenia, którą mamy na talerzu i wyrabiamy sobie już na wstępie zdanie na jej temat. Jeśli ocenimy posiłek jako mały, zapewne po jego spożyciu będziemy czuć niedosyt. Takie nastawienie do jedzenia bardzo często skutkuje spożywaniem zbyt dużych posiłków. Warto przygotowywać potrawy tak, aby wyglądały na obfite. Jedzenie rozkładajmy na mniejszych talerzach, układajmy duże, obszerne liście sałaty, tak aby potrawa sprawiała wrażenie obfitej. Jeśli będziemy mieć na talerzu górę jedzenia (nawet jeśli to tylko liście sałaty lub inne warzywa) najemy się mniejszą ilością jedzenia i nie będziemy sięgać po dokładkę, ani nie będziemy podjadać miedzy posiłkami.

Podobno pomocne jest używanie zastawy w błękitnych odcieniach, bo kolor ten nie powoduje wizualnego pobudzania ośrodka głodu. Aby nieco oszukać apetyt można przed posiłkiem wypić szklankę wody. Z żołądka do mózgu popłynie informacja, że został on napełniony i w efekcie zjemy mniejszą porcję właściwego posiłku. Nie zaleca się natomiast popijania wody w trakcie posiłków, bo ułatwia ona połykanie, a tym samym stwarza sprzyjające okoliczności do zjedzenia zbyt dużej ilości pokarmu. Badania naukowe dowiodły również, że najlepszym sposobem oszukiwania nadmiernego apetytu jest stopniowe zmniejszanie porcji jedzenia. Stopniowo żołądek uczy się wysyłać sygnały mówiące, że jest już pełen przy mniejszej ilości pokarmu. Mózg otrzymując taką informację aktywuje ośrodek sytości i w efekcie zjadamy mniej.

Jeżeli nie jesteśmy w stanie przeciwstawić się uczuciu łaknienia

Jeżeli nie jesteśmy w stanie przeciwstawić się uczuciu łaknienia, wybierajmy zdrowe i niskokaloryczne przekąski, a więc owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, bogate w błonnik. Zamiast ciastek, cukierków, batoników, jedzmy suszone owoce, orzechy. Jeśli mamy ochotę coś pochrupać nie sięgajmy po chipsy, lepszy będzie popcorn (bez masła i z małą ilością soli). Warto zadbać o odpowiednia ilość chromu w menu, bo obniża on chęć sięgnięcia po słodycze, poprzez usprawnianie wchłaniania glukozy z pokarmów.

Głód i apetyt to dwa różne stany. O ile głodu nie powinno się ignorować, bo jest naturalnym sygnałem płynącym z organizmu, który potrzebuje energii, o tyle apetyt wynika raczej z naszej psychiki, potrzeby obniżenia stresu, zajęcia czymś rąk, poprawienia sobie humoru. Nauczmy się rozpoznawać sygnały, jakie wysyła nam nasze ciało i następnym razem, kiedy po właśnie zjedzonym obiedzie, poczujemy ochotę na małe co nieco, wyjdźmy na spacer, zajmijmy się czymś, zamiast pochłaniać zbędne kalorie. Kiedy nadejdą cieplejsze dni, nie będziemy zmuszeni do poszukiwania… nowej diety odchudzającej.

 


2011-03-07
Autor: Ewa Bandurska //fot. www.butik.kobieta.byc.pl  


Ten artykuł nie był jeszcze komentowany.


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także