Dzisiaj jest sobota 24 czerwca 2017 r. Imieniny: Danuty, Jana, Janiny
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Dieta dla zapracowanych i zestresowanych

Dieta dla zapracowanych i zestresowanych

 

Brak magnezu
 

Magnez wspomaga ponad 300 ważnych procesów biochemicznych zachodzących w organizmie człowieka. Uważany jest za mineralny składnik przeciwstresowy. Jest on niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania nadnerczy, organu produkującego hormony stresu . Współdziałając z kwasem pantotenowym, witaminami C i B6 oraz cynkiem łagodzi reakcje na stresory, w tym leki, napięcia, nadciśnienie, drgania mięśniowe. W połączeniu z wapniem pełni rolę naturalnego leku uspokajającego, gdyż zapewnia właściwe przewodzenie impulsów nerwowych i redukuje nadwrażliwość nerwów. Objawami niedoboru tego pierwiastka są: zwiększona podatność na stres, nadpobudliwość nerwowa, zaburzenia koncentracji, trudności z zasypianiem oraz drżenie mięśni. Magnezu, podobnie jak innych minerałów, najlepiej poszukać w diecie i naturalnych produktach. Przyczynami jego niedoboru mogą być: spożywanie tak zwanego ‘śmieciowego’ wysokoprzetworonego jedzenia, diety odchudzające, zbyt wysokie spożycie kawy i herbaty, zbyt intensywny wysiłek umysłowy i fizyczny oraz nadużywanie środków przeczyszczających i moczopędnych. Dieta bogata w magnez szczególnie ważna jest nie tylko w przypadku osób zestresowanych, ale także kobiet zażywających środki antykoncepcyjne oraz estrogeny. Najbogatszymi naturalnymi źródłami magnezu są: orzechy, zielone warzywa, kasza gryczana, soja, awokado, suszone figi, daktyle, krewetki, produkty z pełnego ziarna oraz brązowy ryż. Pamiętajmy, że magnez jest pierwiastkiem dość słabo przyswajalnym i z pożywienia wchłania się zaledwie w 15 – 40 %.

Dzienne zapotrzebowanie na magnez wynosi : dla dzieci do 6. miesiąca życia – 50 mg, do 1. roku życia – 70 mg, pomiędzy 2. a 10. rokiem życia – 150 – 250 mg. Dieta osób dorosłych winna dostarczać 250 do 350 mg magnezu na dobę. Osoby pracujące w trudnych warunkach i wykonujące ciężki wysiłek fizyczny winny spożywać 15 – 20 mg/kg wagi. Kobietom w ciąży zaleca się 350 – 600 mg dziennie. Podobnie kobietom w okresie laktacji.
 

Zdrowy styl życia
 

Zdrowe odżywianie to jeden z podstawowych filarów zdrowego stylu życia. Przede wszystkim należy jeść regularnie 4-5 posiłków dziennie. Najlepiej by codzienny jadłospis zawierał różnorodną żywność pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Warto pamiętać o ekologicznym pochodzeniu produktów. Jeżeli decydujemy się bowiem na spożywanie pożywienia surowego niegotowanego nie może ono być zanieczyszczone na przykład pestycydami. Czerwone mięso i jego przetwory lepiej zastąpić rybami morskimi i roślinami strączkowymi, a tłuszcze zwierzęce roślinnymi. Zdrowiu służą także produkty pełnoziarniste. Warzywa i owoce są na wagę złota, zaś potęgująca nadciśnienie sól takim samym wrogiem jak cukier. Lepiej zastąpić ją ziołami.

By nie dać się stresowi warto każdego dnia zarezerwować sobie czas na relaks. Lekka gimnastyka i robienie tego co sprawia nam przyjemność pozwala pozbyć się napięcia, odświeża i dodaje energii. Jeżeli koniecznie musimy sięgnąć po środki uspokajające niech będą to preparaty ziołowe, przykładowo na bazie chmielu zwyczajnego czy kozłka lekarskiego. One w najbardziej łagodny dla organizmu sposób pozwalają na wyciszenie i rozładowanie napięć nerwowych. Ponadto w przeciwieństwie do syntetycznych środków farmaceutycznych nie dają skutków ubocznych, nie otumaniają i nie powodują uzależnienia. Spokojnie przespana głębokim snem noc też wiele na dobre zmienia.


2010-08-12
Autor: Maya Kowalczyk/ Fot. Biuro Kwiatowe Holandia


Ten artykuł nie był jeszcze komentowany.


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także