Dzisiaj jest niedziela 22 października 2017 r. Imieniny: Haliszki, Lody, Przybysława
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Zdrowe substytuty w Twojej kuchni

Przejście na zdrową dietę często niesłusznie wydaje się trudne i skomplikowane, przede wszystkim dlatego, że widzimy je, jako całkowite i drastyczne odcięcie od dawnych przyzwyczajeń. Wcale nie musi tak być! Wystarczy oprzeć dietę na starych, ulubionych przepisach, używając w nich zdrowych, pomysłowych substytutów . Przygotowaliśmy kilka pomysłów na rozgrzewkę.

 

Kasza jaglana zamiast białego ryżu

Proso, czyli kasza jaglana, to jedna z najzdrowszych, a do tego zasadotwórczych, kasz. Stanowi idealny zamiennik dla uboższego w wartości odżywcze, i zakwaszającego, białego ryżu. Jaglankę wyróżnia bogactwo łatwo przyswajalnego białka, witamin z grupy B, żelaza, krzemu oraz miedzi i co ważne: brak glutenu. Powinna trafić na talerze osób dbających o linię, bo nie dość, że jest lekkostrawna, to również poprawia przemianę materii. Zamiennie warto używać również brązowy ryż, orkisz, kamut, komosę ryżową, czy ziarna amarantusa.

 


Ciecierzyca zamiast mięsa

Sposób na ograniczenie mięsa? Zastąpienie go białkiem roślinnym. Instytutu Żywności i Żywienia zaleca komponowanie codziennej diety tak, by zawierała białko, ale głównie roślinne: "Dziennie poleca się dwie porcje produktów będących źródłem białka, gdzie 1 porcja to średnio 100 – 150g. Przynajmniej 3-4 razy w tygodniu produktami będącymi źródłami białka powinny być roślinny strączkowe: groch, fasola, soczewica, ciecierzyca."
W 100 g ugotowanych nasion cieciorki jest aż 8,86 g białka, pełnego cennych aminokwasów, których nie znajdziemy w produktach zbożowych. Aby mieć pewność, że posiłek zastąpi pełnowartościowe białko pochodzenia zwierzęcego najlepiej połączyć ciecierzycę z innymi warzywami, owocami lub zieleniną. Z cieciorki można z powodzeniem uformować klopsiki, kotlety czy burgery i serwować z ulubionym sosem.


Mleko roślinne zamiast krowiego

Mleko roślinne to napój z ziaren, orzechów bądź zbóż, jak na przykład soja, migdały, kokos, proso, ryż czy konopie. Zwykle wygląda podobnie do krowiego, ale zdecydowanie różni się smakiem i właściwościami. Zdaniem dr Younga, twórcy diety zasadowej "jest ono dobrym źródłem białka i wapnia, a ze względu na swoją konsystencję nadaje się do sporządzania dressingów sałatkowych, zagęszczania zup, a także po prostu do picia”. Dr Young radzi również, by kupując mleko sojowe lub ryżowe unikać tego słodzonego.
Napoje przygotowane z nasion, jak na przykład jaglane lub konopne, świetnie pasują do koktajli mlecznych. Mleka orzechowe, migdałowe lub kokosowe, mają kremową konsystencję więc lepiej sprawdzą się w smoothies oraz jako zamiennik dla śmietany.


Makaron warzywny zamiast pszennego

Szukacie sposobu na zastąpienie pszennego makaronu naszpikowanego przetworzonymi węglowodanami i glutenem? Warto spróbować z makaronem warzywnym z buraków, marchewki, cukinii, batatów, ziemniaków czy karczochów. Możliwości jest wiele! Możecie go zaserwować na surowo, upieczony, przyrządzony na parze lub smażony z ziołami. Będzie świetnym dodatkiem do sosów i dipów, a także sprawdzi się jako spaghetti.
Jak zrobić makaron z warzyw? Wystarczy obieraczka lub odpowiednie "oczka" na tarce. Wszystko zależy od tego jaką grubość i długość nitek chcecie osiągnąć.


Awokado zamiast past i dipów

Awokado zawiera blisko 4 razy więcej beta – sitosterolu niż inne powszechnie spożywane owoce, takie jak banany, jabłka, winogrona, czy śliwki. Substancja ta jest bardzo ważna dla utrzymania odpowiedniego poziomu cholesterolu. Dodatkowo zielony rarytas nie zawiera cukru, a jednocześnie jest bogaty w zdrowe tłuszcze i sycący.
Przykładowe dania i przekąski z awokado: sałatka z awokado, pieczonych buraków i rukoli, sałatka z łososiem, awokado i dressingiem tahini, guacamole (z rzodkiewką), pasta z awokado z przyprawami i sokiem z cytryny.

 

 

Kiełki zamiast żółtego sera

W wypuszczanym przez budzącą się do życia roślinę pędzie kumulują się ogromne ilości witamin np. C, E i z grupy B oraz minerałów, jak mangan, cynk, żelazo, sód, selen, wapń, czy magnez. Dodatkowo znajdziecie w nich wartościowe białka, błonnik i kwasy omega-3. Niektóre kiełki mają nawet 40 razy więcej cennych składników odżywczych niż warzywa, które z nich wyrastają! Warto zastąpić nimi w miarę możliwości tuczący żółty ser np. na kanapkach, w sałatkach czy posypując potrawy serwowane na ciepło. Każdy na pewno znajdzie smak dla siebie. Kiełki rzodkiewki mają na przykład ostry, pieprzny posmak, słonecznika są subtelnie orzechowe, soi delikatne i chrupiące, owsa słodkie, a fasoli Mung gorzkawe.

 


2015-09-09


Ten artykuł nie był jeszcze komentowany.


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także