Dzisiaj jest niedziela 22 października 2017 r. Imieniny: Haliszki, Lody, Przybysława
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Szczupła sylwetka tylko z kolacją do 18:00?

Zdaniem dietetyków pora ostatniego posiłku powinna być dopasowana do trybu życia. Krótszy dzień żywieniowy oznacza bowiem mniejszą ilość składników odżywczych dostarczanych do organizmu. Specjaliści radzą, by nie wierzyć ślepo we wszystkie rady znalezione w sieci i udzielane przez samozwańczych ekspertów . Nawyk, który sprawdza się u jednej osoby, innej może zupełnie nie odpowiadać.

Dietetycy przede wszystkim obalają mit, że ostatni posiłek w ciągu dnia powinien być spożywany najpóźniej o godzinie 18.00.

– Bardzo trudno jest wytłumaczyć osobie, która chce zadbać o zdrowy styl życia i zdrową dietę, że kolacja należy się 2-3 godziny przed pójściem spać. W przypadku osób, które mają bardzo aktywny tryb życia i kładą się spać np. o północy, godzina osiemnasta to pora na podwieczorek, odpowiednia na kolację jest zaś 21.00 lub nawet 22.00 – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Monika Białasik, dietetyk Body Chief.

Osoby, które kończą swój dzień żywieniowy o godz. 18.00, często ograniczają czas przeznaczony na dostarczanie organizmowi witamin i substancji odżywczych.

– Ten dzień żywieniowy jest o wiele krótszy, niż powinien. Jeżeli ktoś je pierwsze śniadanie np. o godzinie 10.00, a kolację kończy o godzinie 18.00, to tylko przez osiem godzin dostarcza wartości odżywcze do organizmu. Czyli przez większą część dnia organizm funkcjonuje na rezerwie energetycznej i musi korzystać z tego krótkiego czasu, kiedy ta energia jest faktycznie dostarczana – tłumaczy Monika Białasik.

Kolejnym mitem żywieniowym jest przekonanie o tym, że z codziennej diety trzeba wyeliminować pieczywo i ziemniaki, bo są to produkty tuczące.

– Nie przypisywałabym tutaj cudownych właściwości eliminacji z diety pieczywa czy ziemniaków. Dieta optymalnie zbilansowana powinna opierać się na produktach węglowodanowych w 50 proc., czyli powinny to być ziemniaki, kasze, ryże, makarony, warzywa i owoce. Wykluczając pieczywo i ziemniaki, powodujemy, że przyjmujemy o wiele mniejszą ilość energii, niż byśmy standardowo przyjęli – podkreśla Monika Białasik.

Zdaniem Moniki Białasik błąd popełniają również ci, którzy twierdzą, że przy większej aktywności fizycznej mogą pozwolić sobie na obfitsze posiłki.

– Jeżeli chcemy, żeby aktywność fizyczna wspomagała redukcję, to nie może ona energetycznie wychodzić na zero. Czyli nie mamy przyzwolenia np. na włączanie dodatkowego posiłku lub podjadanie – dodaje Monika Białasik.

Monika Białasik podkreśla, że trzeba postawić przede wszystkim na zbilansowaną dietę dostosowaną do potrzeb organizmu. Ważna jest również aktywność fizyczna, ale harmonogram ćwiczeń najlepiej skonsultować z trenerem.

 

 


2015-08-19
; Monika Białasik, dietetyk Body chief


Ten artykuł nie był jeszcze komentowany.


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także