Dzisiaj jest piątek 22 listopada 2019 r. Imieniny: Cecylii, Jonatana, Marka
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Jakie tłuszcze wyjdą Ci na zdrowie?

Dlaczego warto ograniczać tłuszcze nasycone i zastępować je nienasyconymi?

Obchodzony w ostatnią niedzielę września Światowy Dzień Serca to dobra okazja, aby przypomnieć, że choroby serca i układu krążenia to nadal najczęstsza przyczyna śmierci wśród Polaków. Z ich powodu każdego roku umiera ponad 150 tysięcy osóbi . W wielu przypadkach schorzenia te rozwijają się w wyniku nieprawidłowego stylu życia, w tym diety zawierającej m.in. zbyt dużo tłuszczów nasyconych i kwasów tłuszczowych typu trans oraz soli.

Warto zadać sobie 4 pytania, aby sprawdzić, czy to, co znajduje się na naszym talerzu, wychodzi naszemu sercu na zdrowie – przypomina Iwonna Niegowska, żywieniowiec firmy Unilever.





1.Czy częściej niż raz w tygodniu sięgasz po ciastka i herbatniki?


Tego typu przekąski często zawierają niezdrowe tłuszcze trans, o których wiadomo, że podnoszą poziom złego cholesterolu (tzw. LDL). Co więcej, obniżają one także poziom dobrego, potrzebnego organizmowi cholesterolu (tzw. HDL). Z kolei podwyższony poziom złego cholesterolu zwiększa ryzyko powstania trwałych zatorów, które mogą prowadzić do wylewu czy zawału serca. Eksperci Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) zalecają, aby ograniczyć ich spożycie do minimum, oczywiście przy zachowaniu diety o odpowiedniej wartości odżywczej.
 




2.Czy w Twojej diecie znajduje się więcej tłuszczów zwierzęcych niż roślinnych?


Niektóre produkty pochodzenia zwierzęcego zawierają kwasy tłuszczowe typu trans. Powstają one na skutek przemiany nienasyconych kwasów tłuszczowych przez bakterie w przewodzie pokarmowym zwierząt z grupy przeżuwaczy, takich jak krowy czy owce, a następnie dostają się do tkanki tłuszczowej, mleka i mięsaii. Tłuste mięso i nabiał są dodatkowo źródłem nasyconych kwasów tłuszczowych, które także powinniśmy ograniczać, dlatego spożywanie tych produktów częściej niż trzy razy w tygodniu może nie wyjść naszemu organizmowi, zwłaszcza sercu, na zdrowie.


3.Czy codziennie jesz tłuszcze nienasycone w postaci ryb morskich, olejów roślinnych, orzechów oraz dobrej jakości miękkich margaryn?


Przyjazna dla serca dieta to taka, w której w przewadze są tłuszcze nienasycone z rodziny omega-3 i omega-6 zawarte w olejach roślinnych, tłustych rybach morskich, takich jak łosoś czy makrela, orzechach oraz współczesnych miękkich margarynach. Eksperci WHO zalecają, aby przynajmniej 6-11% energii w naszej codziennej diecie pochodziło właśnie z tych dobroczynnych tłuszczów.
 

4.Czy mięso i warzywa częściej smażysz lub pieczesz czy gotujesz, dusisz lub przygotowujesz na parze?

Przygotowując posiłki warto zwrócić uwagę na to, aby tłuszcze pochodziły z olejów roślinnych, a nie zwierzęcych, takich jak masło czy smalec. Warto przy tym pamiętać, aby nie podgrzewać oleju do zbyt wysokiej temperatury. Dla oleju słonecznikowego temperatura dymienia wynosi około 170oC, a dla rzepakowego – 230oC. Po jej przekroczeniu mogą powstawać szkodliwe substancje, dlatego mięso i warzywa lepiej gotować, dusić lub przygotowywać na parze, a smażyć tylko od czasu do czasu z zachowaniem odpowiedniej temperatury. Gdy coś przypalimy, koniecznie trzeba to po prostu to wyrzucić.

Nie tylko tłuszcze mają znaczenie dla zdrowia układu krążenia. Równie ważna jest sól, dlatego warto zadać sobie jeszcze pytanie o to, jak często dosalasz potrawy na swoim talerzu.

Według WHO osoba dorosła powinna spożywać maksymalnie 5g soli dziennie, czyli około 1 łyżeczkę. Ta ilość obejmuje nie tylko sól, którą sami dodajemy do potraw, ale także tę, która znajduje się w składzie gotowych produktów. Polacy spożywają nawet 3 razy więcej soli niż jest to zalecane! A co drugi z nas dosala potrawy jeszcze zanim ich spróbujeiii! Jeżeli odruchowo sięgasz po solniczkę w restauracji, to może świadczyć o tym, że solisz zbyt wiele. Warto wyeliminować nadmiar soli z naszej diety, zwłaszcza, że wystarczy 48 godzin, aby zaakceptować mniej słony smak potraw.
 


2014-09-26
Inf.pras.Questia sp. z o.o. sp.k.


Ten artykuł nie był jeszcze komentowany.


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także