Dzisiaj jest poniedziałek 21 października 2019 r. Imieniny: Celiny, Hilarego, Janusza
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Słodycze dla dziecka

 

 

 

 

Słodki smak znamy i akceptujemy od pierwszych dni po urodzeniu. Odpręża nas, wspiera zdolność koncentracji i uwagi, niejako harmonizuje wszystko, co się dzieje w naszym organizmie. Jeżeli jednak zostanie zbyt szybko wprowadzony do diety dziecka, może ono odmawiać spożywania produktów o innym smaku, bo będą one dla niego zbyt ostre, wyraziste. Smak słodki powinien pojawić się w diecie maluszka jako ostatni, kiedy będzie ono już zaznajomione ze smakiem warzyw, owoców, produktów mlecznych, mięsa, ryb. Dopiero wtedy nie będzie już zagrożenia, ze produkty słodkie wyprą z diety wszelkie inne, ponieważ okażą się mniej atrakcyjne smakowo.

 

 

Cukry dzielimy na dwa rodzaje. Możemy mieć do czynienia z cukrem rafinowanym, czyli popularnie występującym cukrem białym oraz nierafinowanym czyli np. cukrem trzcinowym, bogatym w minerały. Musimy pamiętać, że cukier biały znajduje się nie tylko w cukierkach, batonikach, czekoladkach, ale jest dodawany do różnych produktów spożywczych, miedzy innymi do białego pieczywa po które najchętniej sięgają nasze dzieci, napojów, posiłków z puszek, czy słoików, do przetworów mlecznych (niekiedy nawet do tych o smaku naturalnym).

Zbadano, że w 500 ml napojów gazowanych może znajdować się nawet 9 łyżeczek cukru. W USA w latach 1999-2006 przeprowadzono badania, mające na celu ustalenie, ile cukru w ciągu dnia zjada statystyczny człowiek. Rekordziści spożywali nawet 46 łyżeczek dziennie. Dzieci również spożywały ogromne ilości cukru. Warto zauważyć, że jedna łyżeczka cukru ma około 25 kcal. Oznacza to, że sama podaż cukru, nie wliczając spożycia białek, ani tłuszczów może przynieść organizmowi nawet ponad 1100 kalorii. Nic dziwnego zatem, że wysoka podaż cukru we wczesnym dzieciństwie bardzo mocno predysponuje do wystąpienia otyłości dziecięcej. Cukier rafinowany jest również przyczyną powstawania cukrzycy, próchnicy zębów, zaburzeń zachowania. Dzieci, w których diecie występuje dużo cukrów prostych mają problemy z koncentracją, są nadmiernie ruchliwe lub wręcz odwrotnie apatyczne, depresyjne. Mogą również pojawić się problemy z trzustką oraz układem trawiennym. Nadmiar cukru w pożywieniu zwiększa ryzyko wystąpienia choroby pasożytniczej. Cukier jest świetną pożywką dla pasożytów takich jak owsiki, których wydaliny mogą zatruć organizm naszego dziecka.

Dlatego właśnie od pierwszych miesięcy życia dziecka rodzice powinny odpowiedzialnie kształtować nawyki żywieniowe swojej pociechy. Nie należy więc dosładzać pożywienia, czy napojów dziecka, tylko po to, aby je zachęcić do jedzenia. Słodycze w diecie niemowlęcia nie powinny oznaczać nic innego, jak przeciery ze słodkich owoców lub warzyw (np. z marchewki z jabłkiem, dyni). Niedopuszczalne jest moczenie smoczka dziecka w miodzie lub wodzie z cukrem, stanowi to bowiem prostą drogę do próchnicy zębów. Dopiero po skończeniu przez malca pierwszego roku życia do jego diety, jako przekąski można wprowadzić herbatniki i biszkopty. Nie mogą one jednak zastępować żadnego posiłku, a jedynie urozmaicać wcześniejszą dietę. Dziecko nie powinno dziennie zjeść więcej, niż 20 gram sacharozy dziennie, co odpowiada zaledwie dwóm łyżeczkom od herbaty. Innymi słowy przedszkolak może dziennie zjeść opcjonalnie 4 landrynki, 2 kostki czekolady, pół batonika. Nie powinno podawać się dzieciom lizaków. Długo pozostający w ustach cukier szczególnie mocno przyczynia się do powstania próchnicy. Wybierajmy takie słodycze, które dziecko jest w stanie szybko zjeść. Każda mama wie, że nie da się całkowicie wyeliminować słodyczy z diety kilkulatka. Poza tym, kiedy malec pójdzie do szkoły może sięgać w nadmiarze po słodkości, które ze względu na to, że wcześniej były niedostępne okażą się dla niego szczególnie atrakcyjne, zupełnie jak zakazany owoc. Od najmłodszych lat warto uczyć dziecko rozsądnego podejścia do słodyczy. Warto ustalić, że słodycze dostępne w sklepach dziecko otrzymuje tylko raz w tygodniu. Dobrze, jeżeli jest to wysokiej jakości czekolada, lody, albo produkty zawierające pełne ziarna zbóż. Nie dawajmy dziecku chałwy. W 100 gramach tego produktu znajduje się aż ponad 600 kcal, co stanowi niemal połowę dziennego zapotrzebowania kalorycznego dziecka dwuletniego. W resztę dni serwujmy dziecku desery zrobione samodzielnie w domu. Mogą to być mleczne desery, kisiele, budynie, suszone owoce.

 

czytaj dalej


2010-12-30
Autor: Ewa Bandurska //fot.Biuro Kwiatowe Holandia


Ten artykuł nie był jeszcze komentowany.


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także