Dzisiaj jest poniedziałek 21 października 2019 r. Imieniny: Celiny, Hilarego, Janusza
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Wzrasta liczba otyłych nastolatków?

Śniadanie nie boli!

Każdego dnia, przed wyjściem do szkoły ze śniadania rezygnuje aż 25% gimnazjalistów w Polsce. Dodatkowo można zauważyć, że ta tendencja wzrasta wraz z wiekiem . W pierwszej klasie gimnazjum śniadań nie je 23% uczniów, a w trzeciej już 30%. – Jeśli chcemy, by nasza nastoletnia pociecha rozwijała się prawidłowo i osiągała w szkole jak najlepsze wyniki, powinniśmy zadbać o to, by codziennie spożywała śniadanie – mówi Agnieszka Piskała, specjalistka ds. żywienia w programie edukacyjnym „Żyj smacznie i zdrowo”. – To ono pobudza organizm i zapewnia siłę do wytężonej pracy umysłowej w szkole – dodaje Piskała.


Słodkie dzieciństwo

Pominięte śniadanie i drugie śniadanie, którego nie zabiera ze sobą do szkoły niemal 20% gimnazjalistów (czasami zabiera 22%), wpływa na częste zakupy w sklepiku szkolnym.
Co 3 gimnazjalista kupuje w nim słodycze, a tylko 17% pożywne kanapki. Polskie nastolatki, co pokazały badania zespołu „Żyj smacznie i zdrowo”, sięgają po słodycze bardzo często. Aż 22% gimnazjalistów sięga po słodycze częściej niż 2 razy dziennie, a co 3 uczeń typuje je, jako najlepszy pomysł na przekąskę. I choć, co podkreślają dietetycy, słodycze można jeść codziennie, to trzeba „robić to z głową”.
Należy zwracać uwagę na wielkość i częstotliwość porcji. Jeśli stosuje się zasadę:


5 regularnych posiłków w ciągu dnia, jedzonych w ok. 3-godzinnych odstępach, to najlepszym momentem na sięgnięcie po słodką przekąskę będzie II śniadanie albo podwieczorek. Oba te posiłki powinny dostarczać od 5 do 10% dziennego zapotrzebowania energetycznego, czyli nie więcej niż 210-350 kalorii. Wybierając słodycze, należy uważnie czytać i porównywać etykiety, zwracając uwagę na informacje o produkcie, jego skład i tabelę wartości odżywczych. Na opakowaniu producenci wyliczają składniki, zaczynając od tego, którego jest najwięcej. Z szerokiej oferty dostępnych na rynku słodyczy należy wybierać te, które oprócz słodkiego smaku, dostarczają ważnych składników odżywczych lub są przygotowane na bazie naturalnych składników. Należy również zwrócić uwagę, by miały też jak najniższą zawartość tłuszczów ogółem i tłuszczów nasyconych.


Aż 50% nie je regularnie

Problem polega jednak na tym, że gimnazjaliści spożywając nadmiernie słodycze, nie przestrzegają zasady regularnego jedzenia posiłków. Połowa badanych przyznała, że ich codzienne menu to raczej kwestia przypadku. Podczas gdy, częste i regularne posiłki są niezwykle ważne dla organizmu w tym wieku. Ograniczają magazynowanie energii w postaci tkanki tłuszczowej, chroniąc przed nadwagą i otyłością. Posiłki jedzone w odstępie 3-4 godzin zapewniają stały dopływ energii oraz składników odżywczych, które wpływają korzystnie na sprawność fizyczną i umysłową (pamięć i koncentrację). Co więcej, zapobiegają gwałtownym skokom poziomu cukru we krwi i nieograniczonemu podjadaniu słodkich przekąsek.


70% nastolatków warzywom i owocom mówi nie!

Gimnazjaliści rzadko spożywają również warzywa i owoce. Optymalna dawka to 5 porcji dziennie, jednak niemal 70% badanych je ich mniejszą ilość. – Włączenie do diety owoców i warzyw, dostarcza młodym organizmom witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego rozwoju – tłumaczy Agnieszka Piskała. – Ich lista zalet jest wyjątkowo długa. Najważniejsze jest to, że są niskoenergetyczne, zawierają duże ilości błonnika pokarmowego i są świetnym źródłem witamin, minerałów i przeciwutleniaczy – mówi Piskała.


2014-01-14
 

(1) Ankietę przeprowadzono na około 1000 polskich gimnazjalistów na przełomie maja i czerwca 2013 roku w ramach programu edukacyjnego „Żyj smacznie i zdrowo”.; Synertime


~Jola - 2014-01-16 20:49:59
Najważniejsze to być czujną już od przedszkola. Większość mam dba by dziecko zjadło cokolwiek. A jak napcha się chipsami, paluszkami, wypije colę, zje cukierki to dziwi się, że nie jest głodne i grymasi przy jedzeniu. Ja nie dam nic słodkiego dopóki nie zje obiadku ale i tak nie zawsze. Czytałam http://www.ciam.pl/zywienie/zywienie-dzieci-w-wieku-przedszkolnym o żywieniu dzieci. Wam też polecam. Pa
odpowiedz


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także