Dzisiaj jest poniedziałek 18 listopada 2019 r. Imieniny: Klaudyny, Romana, Tomasza
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Świąteczne stołowanie - czy święta mogą być zdrowe?

 

 

Wielkimi krokami nadchodzą Święta Bożego Narodzenia. Czas, o którym większość z nas myśli z radością i niecierpliwym oczekiwaniem . Wyczekujemy odświętnej atmosfery, pięknie przystrojonych domów, spotkań z najbliższymi. Boże Narodzenie to okres cudów, godzenia się i pokoju. Nawet najbardziej skłócone osoby podają sobie wówczas dłonie i na tych parę dni wszyscy stajemy się jakby nieco lepszymi ludźmi. Dzieci czekają na Święta z powodu prezentów, całej masy łakoci, które mogą bezkarnie pochłaniać. Święta dla nich to również nieco więcej swobody. Nikt przecież nie zagania ich do łóżek tuż po dobranocce. Mogą się dłużej bawić nowymi zabawkami, przyniesionymi przez dobrotliwego starszego pana z białą brodą i przydużym brzuchem, który w tajemniczy sposób tylko trochę przypominał wujka… Święta to jednak również okres, którego się obawiamy. Po pierwsze większość pań domów czeka w okresie przedświątecznym zwiększona ilość pracy, po drugie, kiedy już zasiądziemy przy wigilijnym stole z przerażeniem patrzymy na ciężkostrawne, obciążające dla przewodu pokarmowego potrawy. Bardzo często podczas Świąt kolędujemy… niestety nie tak, jak za dawnych czasów, kiedy wędrowano pieszo od domu do domu śpiewając, ale poruszamy się samochodem pomiędzy domami bliskich i wszędzie… jemy. Nigdzie nie wypada przecież odmówić. Każda gospodyni chce się pochwalić specjałami, które przygotowywała w pocie czoła przez minionych parę dni. Wobec tego jemy i.. Tyjemy. To przerażające, ale tylko w czasie Świąt można przytyć nawet trzy kilogramy. Nie trzeba chyba przypominać, ile wyrzeczeń kosztuje zrzucenie takiej samej ilości kilogramów, ile ćwiczeń na siłowni trzeba wykonać, ile kilometrów trzeba przebiec… Większość z nas obiecuje sobie, że od Nowego Roku będzie inaczej, że już nie będziemy się objadać bez opamiętania słodyczami, ciastami, pieczeniami, bigosami. Tymczasem po Sylwestrze wcale nie jest prościej pozbyć się dodatkowych kilogramów i centymetrów w pasie, jak przed balem. Warto już dziś zaplanować sobie te dni w taki sposób, aby nie dać się schwytać w pułapkę niekontrolowanego świątecznego obżarstwa.

Pierwsza zasada to jedzenie tylko wtedy, kiedy jesteśmy naprawdę głodni. To nic, że uszka wyglądają wspaniale, a makowiec niemal uśmiecha się do nas z półmiska. Jeżeli zjedliśmy już tyle pożywienia, ile zazwyczaj nam wystarcza, nie sięgajmy po kolejną porcję. Nauczmy się grzecznie, ale stanowczo odmawiać, gdy gospodarze domu, w którym gościmy nakłaniają nas do spróbowania kolejnego specjału. Święta to czas, w którym mamy czuć się komfortowo, a nie ociężale. Dobrym pomysłem na uniknięcie przejedzenia jest zjedzenie małej przekąski przed wyjściem do bliskich na obiad. Dzięki temu nie będziemy odczuwali tak silnego głodu i najprawdopodobniej zjemy znacznie mniej. Można sięgnąć po świeże owoce, albo warzywa. Zazwyczaj w okresie świątecznym zjadamy ich zdecydowanie za mało, spożywając za to duże ilości mięsa, sosów, grzybów. Bardzo często problemem podczas świątecznego biesiadowania jest nadmierne spożywanie alkoholu. Warto zrezygnować z czystego alkoholu na rzecz dobroczynnego, czerwonego wina. Jednak również je należy spożywać w rozsądnych ilościach. Po intensywnym… biesiadowaniu nie wolno zapomnieć o ruchu. Bezwzględną koniecznością jest poświęcenie na aktywność fizyczną przynajmniej jednej godziny dziennie. Możemy wybrać się do bliskich zamiast samochodem, na pieszo. W ten sposób dodamy sobie energii i spalimy nadmiarowe kalorie.

Aby Święta były lekkie i przyjemne warto również nieco zmodyfikować tradycyjne przepisy. Część z nich wymaga nieco „odkurzenia”, aby mogły sprostać aktualnym standardom zdrowego odżywiania i nie były dla nas szkodliwe.

Jedną z prostszych zasad na uniknięcie nadmiaru kalorii w potrawach jest zastępowanie takich produktów jak tłuste śmietany, czy majonezy naturalnym, odtłuszczonym jogurtem. Zarówno tradycyjna sałatka, czy śledź, jeżeli zostaną przez nas odpowiednio przyprawione nie stracą na swoich walorach smakowych. Co więcej, zyskają większą rzeszę zwolenników, bo nikt, kto ma problem z trawieniem tłustych potraw nie będzie się po nich źle czuł. Jogurty można również stosować do sosów mięsnych, bez których większość Polaków nie wyobraża sobie obiadu w Boże Narodzenie. Jogurt zagęści i zabieli nam sos równie skutecznie, co śmietana, ale cała potrawa będzie zdecydowanie mniej kaloryczna i obciążająca dla przewodu pokarmowego.

Wigilijna wieczerza to przede wszystkim ryby, również te smażone. Aby nie były zbyt kaloryczne warto przy ich przyrządzaniu zastąpić olej roślinny, oliwą z oliwek. Niedopuszczalne jest stosowanie tłuszczów zwierzęcych. Oliwa z oliwek jest bogata w dobroczynne nienasycone kwasy tłuszczowe, które nie tylko nam nie zaszkodzą, ale pomogą dbać o prawidłową kondycję naszego serca. Wybierajmy ryby o udowodnionym dobroczynnym wpływie na nasz organizm. W ten wyjątkowy dzień zdecydujmy się na droższe, ale wyższej jakości produkty. Na naszych stołach powinny zagościć, więc zarówno ryby morskie, jak i słodkowodne (halibut, pstrąg, flądra, dorsz, a niekoniecznie tilapia, czy panga, które są sztucznie hodowane i właściwie nie mają żadnego korzystnego wpływu na nasze zdrowie). Ryby można przyrządzać na wiele sposobów. Może warto zacząć przyzwyczajać swoich bliskich, że pstrąg upieczony bez tłuszczu w folii aluminiowej z gałązką koperku oraz plasterkiem cytryny w niczym nie ustępuje temu usmażonemu w morzu tłuszczu, a jest od niego zdecydowanie mniej kaloryczny i zdrowszy. Jeżeli argumenty zdrowotne nie przekonują twoich bliskich, uświadom ich, że wybierając dietetyczne potrawy, będą mogli spróbować większej ilości dań, bo nie będą się czuli tak ociężali. Jeżeli przygotowujesz ucztę, dziel dania na małe porcje. Dzięki temu zebrani przy stole zjedzą mniej, ale bardziej różnorodnie.

Święta to czas podawania tradycyjnych potraw, ale nauczmy się również w tym okresie eksperymentować w kuchni. To nic, że dotychczas do świątecznego obiadu podawano puree ziemniaczane z dużą ilością masła i śmietany. Nie stanie się nic złego, jeżeli od tego roku wprowadzimy nową tradycję i podamy brązowy ryż, albo kaszę. Doskonałym rozwiązaniem jest podanie kaszy orkiszowej, która ma bardzo delikatny, wręcz słodki smak i przypadnie do gustu nawet dzieciom. Pamiętajmy, że w czasie Świąt musimy dostarczać naszemu organizmowi zwiększone dawki błonnika, aby mógł on sobie poradzić z innymi, często obciążającymi produktami.

W czasie Świąt nie sposób również nie spróbować domowego sernika, piernika, czy makowca. Warto użyć w niej mniejszej ilości cukru. Jeżeli w przepisie znajdujemy wskazówkę, aby dodać szklankę cukru, dodajmy ¾. Nie jest to może drastyczna różnica, ale kiedy zaczniemy modyfikować w ten sposób wszystkie przepisy, może się okazać, że w okresie świątecznym spożyjemy zdecydowanie mniej kalorii.

 

czytaj dalej


2010-12-23
Autor: Ewa Bandurska //fot.Biuro Kwiatowe Holandia


Ten artykuł nie był jeszcze komentowany.


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także