Dzisiaj jest piątek 29 maja 2020 r. Imieniny: Benity, Maksymiliana, Teodozji
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Owoc jako posiłek, a nie przekąska

Dlaczego nie warto „walczyć” z otyłością? Porady eksperta na Światowy Dzień Walki z Otyłością

Otyłość dotyka coraz więcej Polaków. Ministerstwo Zdrowia informuje, że w Polsce ponad 60% mężczyzn i 45% kobiet choruje na nadwagę lub otyłość. O tym, dlaczego paradoksalnie nie warto z nimi „walczyć”, mówi prof . Magdalena Olszanecka-Glinianowicz, Prezes Polskiego Towarzystwa Badań nad Otyłością.

 

 

 

 

 

 

„Obchodzony na całym świecie 1 marca Światowy Dzień Walki z Otyłością, to dobra okazja, by zastanowić się, czy «walka» z otyłością naprawdę ma sens. Z punktu widzenia medycyny leczenie otyłości to długotrwały proces, wymagający świadomej decyzji i konsekwentnego dbania o zdrowie, a nie doraźnych i chwilowych postanowień. Ważne, by uświadomić sobie, że codzienne zachowania i nawyki w ogromnym stopniu decydują o naszym samopoczuciu i stanie zdrowia” – mówi prof. Magdalena Olszanecka-Glinianowicz, Prezes Polskiego Towarzystwa Badań nad Otyłością. Zatem zamiast walczyć z otyłością powinniśmy dbać o zdrowie i dobre samopoczucie, czyli o siebie. W pierwszej kolejności zastanówmy się, które z naszych przyzwyczajeń są dobre, a które należy wyeliminować?

 


 

Podstawa: prawidłowe odżywianie

Aby konsekwentnie zapobiegać rozwojowi nadwagi i otyłości oraz skutecznie je leczyć, trzeba zmienić swoje nawyki żywieniowe. Dla lepszego skomponowania codziennej diety, należy sięgnąć po świeże warzywa i owoce, warto jednak pamiętać że owoce trzeba traktować jak posiłek, a nie przekąski między posiłkami. Dobrym nawykiem będzie również zwiększenie spożycia pełnoziarnistych produktów zbożowych, takich jak pieczywo razowe, płatki owsiane, makaron pełnoziarnisty czy brązowy ryż. Ważnym źródłem błonnika są również groch i fasola.

„Nie należy zmniejszać ilości jedzenia, tylko zmieniać jego jakość, wybierając produkty o niższej energetyczności, np. dzięki zamianie cukru na niskokaloryczne substancje słodzące, albo obniżenie zawartości tłuszczu. Używanie również w kuchni niskokalorycznych substancji słodzących pozwala na zachowanie atrakcyjnego, słodkiego smaku ulubionych potraw przy ich obniżonej energetyczności, co z jednej strony ułatwia zapobieganie rozwojowi nadwagi i otyłości, a z drugiej strony ułatwia ich leczenie. Dodatkową korzyścią wynikającą z takiej zmiany dla osób chorujących na cukrzycę jest brak ich wpływu na wzrost poposiłkowego stężenia cukru we krwi. Nie można jednak ograniczyć się do tej jednej zmiany ponieważ równie ważne, jak ograniczenie spożycia cukru, jest zmniejszenie zawartości tłuszczu w posiłkach” – wyjaśnia prof. Magdalena Olszanecka-Glinianowicz.(1)

 

Aktywność fizyczna – niezbędna dla zdrowia

Bardzo często zastanawiając się nad sposobami efektywnego spalania kalorii gorączkowo szukamy „przyjaznych” siłowni, klubów fitness oferujących nowoczesne usługi i zaawansowane technologicznie sprzęty, zapominając o najprostszych sposobach na zmniejszenie masy ciała. Chcąc efektywnie zarządzać kaloriami wystarczy np. zamiast pokonywania krótkiego odcinka drogi autobusem czy samochodem, zdecydować się na podróż rowerem lub szybki marsz albo wchodzenie po schodach zamiast korzystania z windy. Inne pomysły? Jeżdżenie na rowerze stacjonarnym podczas oglądania ulubionego serialu lub, dla szczęśliwców posiadających dom, codzienne prace w ogrodzie – wystarczy 30 minut grabienia liści lub koszenia trawy. Każdy, nawet drobny wysiłek fizyczny ma korzystny wpływ na nasz organizm. Przestańmy szukać wymówek, łączmy przyjemne z pożytecznym i bądźmy w dobrej formie fizycznej i psychicznej! Należy pamiętać, że aktywność fizyczna to bardzo dobry sposób na poprawę nastroju.


Harmonijne relacje z otoczeniem i samym sobą gwarancją… dobrego zdrowia

Pęd życia, stres, brak aktywnego wypoczynku powodują, że zwyczajnie nie mamy czasu i chęci, by zastanowić się nad tym, czym w ogóle jest dla nas zdrowie i jak świadomie o nie zadbać. Istotne jest to, by zacząć zdawać sobie sprawę, że zdrowie jest zjawiskiem wielowymiarowym, obejmującym różne aspekty naszego życia, w tym także wymiar społeczny. Nasze samopoczucie w dużej mierze zależy od ludzi, których spotykamy każdego dnia, rozmów z nimi, wspólnie spędzonych chwil. Osoby chorujące na nadwagę lub otyłość, powinny pamiętać, że dodatkowe kilogramy to nie to, co je określa i zmniejsza ich wartość. „Zaburzenie relacji psychologicznych z samym sobą i otoczeniem może prowadzić do zaburzeń poboru pokarmu i kompensowania jedzeniem potrzeb psychologicznych” – uważa prof. Magdalena Olszanecka-Glinianowicz. Takie osoby nie poradzą sobie same i muszą otrzymać profesjonalne wsparcie psychologiczne.

 


2015-03-02
Inf.pras.On Board Public Relations Sp z o.o.
Ecco International Communications Network

Informacje pochodzą z materiału przygotowanego dla serwisu Newseria.pl http://www.biznes.newseria.pl/news/zdrowie/osoby_z_nadwaga,p1203314765
 


Ten artykuł nie był jeszcze komentowany.


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także