Dzisiaj jest piątek 23 października 2020 r. Imieniny: Edwarda, Marleny, Seweryna
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Jak radzić sobie z upałem

5 żelaznych zasad

 

 

 

Mamy kolejną tego lata falę upałów. Zgodnie z zapowiedziami synoptyków, temperatury powietrza w różnych miejscach w Polsce przekraczają grubo ponad 30 stopni Celsjusza . Postanowiliśmy wspólnie z naszymi specjalistami odświeżyć sobie najważniejsze informacje dotyczące tego jak postępować, aby z udarem słonecznym, omdleniem czy odwodnieniem organizmu nie trafić do szpitala.

 

1. Pijmy dużo wody.

Jak mantra co roku w upalne dni wraca to zalecenie. Dlaczego? Organizm człowieka chłodzi się wydzielając pot. Wyniki badań wskazują, że w gorące dni tracimy aż od 0,8 – 1,2 litra potu na godzinę. Dlatego często trzeba uzupełniać jej poziom, aby nie doszło do odwodnienia. Powinny o tym pamiętać w szczególności osoby starsze, z chorobami serca i opiekunowie małych dzieci, u których niedobór wody w skrajnych przypadkach może doprowadzić do poważnych powikłań zdrowotnych.

 

 


- Rekomenduję pić przede wszystkim niegazowaną wodę mineralną. Ma to dla organizmu podwójną korzyść. Po pierwsze, uzupełnimy w ten sposób brakującą w organizmie wodę, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania naszego ciała, a po drugie dostarczymy organizmowi sól, którą tracimy razem z potem. Trzeba pamiętać, że w niewielkich ilościach jest ona bardzo ważna dla prawidłowego funkcjonowania układu mięśniowego i nerwowego. Dodatkowo, polecam delikatne herbatki ziołowe, a także soki – najlepiej ze świeżo wyciskanych owoców czy warzyw. I co ważne – pijmy często, a małe ilości – doradza dr n.med. Rafał Celibała, internista z Centrum Medycznego Scanmed Multimedis

 

2. Chrońmy ciało i skórę.

Przed wyjściem na słońce, a także w trakcie kąpieli słonecznych dokładnie smarujmy ciało i twarz odpowiednimi dla swojej karnacji i wieku preparatami zabezpieczającymi skórę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Warto używać w tym celu wszelkich kremów, balsamów i olejków, które zawierają zarówno filtr UVA, jak i UVB, co pozwoli chronić skórę przed obydwoma rodzajami promieniowania. Lekceważenie tej zasady może doprowadzić nie tylko do poparzeń słonecznych, ale także do poważnych chorób skóry. Całkowitą ochronę naszego ciała dopełni odpowiednio dobrany strój. Ważne, aby w trakcie upałów unikać sztucznych materiałów i ciemnych kolorów ubrań. Wybierzmy więc lekkie, przewiewne, nieobcisłe stroje z naturalnych tkanin, takich jak: bawełna, len, jedwab. Pozwalają one oddychać skórze i dodatkowo zabezpieczą przed słońcem.

- Krem z filtrami i lekki, jasny strój to nie wszystko. Ważna jest również ochrona głowy. Według naszych danych, wiele osób trafiających do naszego Centrum z podejrzeniem udaru nieprawidłowo zabezpieczyło głowę przed słońcem. Skutek: udar słoneczny. Niektóre objawy: wyczerpanie, dezorientacja, szum w uszach, mroczki przed oczami, zawroty i ból głowy, czasami nudności i wymioty – dodaje dr Agnieszka Gruszczyńska – Bereza, dermatolog Scanmed Mutlimedis.


3. Wybieraj lekkostrawne posiłki.

W letnie, upalne dni tempo przemiany materii spada, bo organizm nie musi wytwarzać tyle ciepła jak zimą, żeby się ogrzać. Często towarzyszy temu zmniejszenie łaknienia. Ale uwaga, nie oznacza to, że nie musimy nic jeść. Wręcz przeciwnie - warto sięgać po jedzenie nawet co trzy godziny, ale niech będą to małe porcje złożone przede wszystkim z owoców, warzyw, przetworów mlecznych i produktów zbożowych. Z pewnością powinniśmy ograniczyć spożycie tłustego mięsa, do którego strawienia organizm musi wytworzyć dużo energii, a zatem i ciepła.

 

- Swoim pacjentom latem polecam przede wszystkim spożywanie pięciu porcji sezonowych owoców i warzyw z wyłączeniem osób chorujących na cukrzycę. Trzeba jednak zaznaczyć, że zwłaszcza owoce zawierają dużo cukru, dlatego tak ważne jest, aby nie dosładzać już zakupionych na targu malin czy truskawek kremami z bitej śmietany lub lodami. Takie praktyki mogą doprowadzić do przybrania na wadze – dodaje dr Ewa Nowosielska – Ząbek, diabetolog konsultujący w Centrum Medycznym Scanmed Multimedis.
 

 

 

4. Chłódź wodą ciało.

To ważna zasada, aby w sposób mechaniczny obniżać temperaturę ciała. Ale trzeba robić to z głową. Pamiętajmy, że skok do zimnej wody tuż po kąpieli słonecznej lub chłodny prysznic od razu po przebywaniu w upale może doprowadzić do gwałtownego wychłodzenia organizmu, co może być groźne dla życia. Dlatego lekarze radzą, aby stopniowo wchodzić do akwenów wodnych ochlapując przez kilka minut delikatnie ciało. To samo dotyczy ochładzających kąpieli w domu. Warto po powrocie z dworu w upalny dzień na początku chwilę się zrelaksować, a potem wejść pod prysznic stopniowo chłodząc ciało wodą.

- Jeśli gorące dni przyszło przeżywać nam w pracy, warto co pewien czas pod bieżącą wodą myć ręce, schładzać chłodną wodą kark i nadgarstki oraz twarz. Mycie rąk jest ważne jeszcze z jednego powodu. W trakcie upałów dużo łatwiej o zakażenia pokarmowe. Bakterie je powodujące uwielbiają ciepło i pot, które stanowią dla nich świetną pożywkę do wzrostu i rozprzestrzeniania się. Dlatego w upał nie wolno zapominać o podstawowych zasadach higieny, których kluczowym elementem jest właśnie mycie rąk – ostrzega pediatra Scanmed Multimedis, dr Małgorzata Szczepulska – Kowalczyk.


5. Unikaj wysiłku.

Duża aktywność fizyczna kiedy na dworze słupki rtęci sięgają 30 stopni, może skończyć się ciężkimi powikłaniami zdrowotnymi, które mogą wykluczyć nas z treningów na dłuższy czas. Warto o tym pamiętać i wybierać takie godziny dnia na bieganie czy rower, kiedy słońce nie jest w zenicie.
 


2013-08-06
Bird&Co Sp. z.o.o.


Ten artykuł nie był jeszcze komentowany.


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także