Dzisiaj jest sobota 17 sierpnia 2019 r. Imieniny: Anity, Elizy, Mirona
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Serce na diecie

Jednym z największych wrogów serca jest nadmiar cholesterolu. Dopóki jego poziom we krwi wynosi 200 mg/dl nie ma się czym martwić. Jeśli jednak poziom cholesterolu przekracza tę normę, należy szybko zmienić tryb życia, a przede wszystkim dietę.

Odpowiednie odżywianie zapewnia właściwy poziom cholesterolu, ale jeśli jemy dużo, tłusto i słodko w organizmie powstaje "zły" cholesterol, frakcji LDL . Dobry cholesterol - HDL cholesterol - zbiera i lokuje w wątrobie niebezpieczne nadwyżki tłuszczu. Tam ulegają one rozpadowi do kwasów żółciowych. Kiedy jednak nadwyżki wciąż rosną, a organizm nie radzi sobie z nadmiarem spożywanego tłuszczu, tworzą się płytki miażdżycowe, które odkładają się w ściankach naczyń krwionośnych, utrudniając przepływ krwi. Dlatego im więcej jest cholesterolu frakcji LDL, tym większa groźba choroby niedokrwiennej serca.


W przypadku wysokiego poziomu cholesterolu i jego złej frakcji, pierwszym krokiem jest zmiana diety. Warto w niej uwzględnić następujące zalecenia:


Błonnik - twój sprzymierzeniec
Produkty bogate w błonnik to przede wszystkim pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa i owoce. Sycą, a przy tym nie tuczą. Błonnik rozpuszczalny w wodzie (obecny w kaszach, nasionach roślin strączkowych, czosnku, cebuli, szparagach, zielu babki) obniża poziom cholesterolu i wiąże tłuszcze w przewodzie pokarmowym. W naszym menu nie powinno zabraknąć produktów pełnoziarnistych: pieczywa, kasz, makaronów w otoczeniu warzyw. Dieta powinna dostarczyć około 35 g błonnika


Białka - postaw na roślinne
Produkty mięsne, które są dobrym źródłem białka zwierzęcego, niestety dostarczają również nasyconych kwasów tłuszczowych, które podwyższają poziom cholesterolu. Warto więc część mięsa zastąpić soją, która jest bogata w witaminy i błonnik. Badania pokazują również, że soja zawiera związki obniżające poziom cholesterolu LDL.
W diecie 15 % kalorii powinno pochodzić z białka, którego dobrym źródłem są produkty mięsne, mleczne oraz rośliny strączkowe.


Tłuszcze - zawsze pod kontrolą
Tłuszcze zwierzęce, bogate w nasycone kwasy tłuszczowe, nie tylko podnoszą poziom LDL-cholesterolu w surowicy krwi, ale także zwiększają jej krzepliwość, co jest zjawiskiem niekorzystnym ze względu na predyspozycję do zawału serca. I podczas gdy wszyscy powinniśmy ograniczać spożycie produktów bogatych w tłuszcze zwierzęce, to u osób z podwyższonym poziomem cholesterolu w surowicy krwi (>200 mg/dl) staje się to już koniecznością. Osoby te powinny więc wyłączyć z diety smalec, słoninę, boczek, masło, usuwać widoczny w mięsie i wędlinie tłuszcz oraz skórę z drobiu, ograniczyć spożycie tłustych żółtych i topionych serów. Potrawy należy przyrządzać metodą gotowania, duszenia, pieczenia w folii z jak najmniejszym dodatkiem tłuszczu.

czytaj dalej


2006-12-04
mat.pras.Headlines


Ten artykuł nie był jeszcze komentowany.


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także