Dzisiaj jest poniedziałek 19 sierpnia 2019 r. Imieniny: Emilii, Julinana, Konstancji
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Profilaktyka infekcji u dzieci

Profilaktyka infekcji u dzieci Aktywność na świeżym powietrzu

Na pewno pobyt na wakacjach, dużo ruchu na świeżym powietrzu, wypoczynek i urozmaicona letnia dieta pozwoliły naszym pociechom naładować akumulatory przed zimą. Aby taki stan utrzymać, warto pamiętać o dostosowaniu stroju dziecka do rodzaju aktywności i pogody. Nie należy ograniczać przebywania na świeżym powietrzu jesienią z powodu większego chłodu czy słoty, a raczej zadbać o to, by dziecko miało nieprzemakalną kurtkę i kalosze . W porę trzeba zaopatrzyć je w czapkę i rękawiczki tak, by nie wychłodziło się podczas zabawy na podwórku. Poza skrajnymi warunkami pogodowymi dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym powinny przebywać na zewnątrz około 2-3 godz. dziennie.

Dieta – ważny czynnik profilaktyki

Bogactwo warzyw i świeżych owoców w naszym kraju jest szczególnie duże wiosną, ale także w okresie wczesnojesiennym można w warzywniakach znaleźć cenne dla zdrowia składniki. Spożywanie warzyw i owoców jest bardzo ważne i powinno być wykorzystane dla powiększenia zapasu witamin i mikroelementów, które są niezbędne dla prawidłowej pracy układu immunologicznego naszych pociech. Żelazo, zawarte m.in. w żółtkach jajek i pokarmach mięsnych, wchłania się najlepiej w towarzystwie warzyw (np. szpinaku czy brokuł). Zadbanie o zmagazynowanie zapasów tego pierwiastka to ochrona

przed niedokrwistością, która sprzyja gorszej tolerancji chłodów, zwiększa ryzyko zachorowań na choroby infekcyjne i niekorzystnie wpływa na ich przebieg. Inne minerały, takie jak wapń, magnez, cynk czy selen nie są mniej ważne dla dobrej odporności naszych dzieci. Dlatego zadbajmy, by w ich diecie znalazły się warzywa strączkowe, ciemne pieczywo, kasze i produkty mleczne. Są one także źródłem naturalnych witamin z grupy B, wit. C, D3. Wszystkie one są niezbędne dla prawidłowej pracy organizmu dziecka.

Wzmocnienie organizmu z zewnątrz

W pewnych okresach życia, np. w okresie niemowlęcym, w fazie skoków wzrostowych, lub podczas rekonwalescencji po przebyciu cięższych chorób, należy uzupełniać dodatkowo podaż witamin ich preparatami farmaceutycznymi. Jest ich całe mnóstwo w aptekach i z pomocą farmaceuty można wybrać specyfik najbardziej odpowiadający naszemu dziecku.

Pod koniec lata można pomyśleć o dodatkowej stymulacji układu odpornościowego dziecka poprzez podanie mu w sposób bodźcowy (2 tyg. leczenia, następnie przerwa) jednego z immunostymulatorów roślinnych w postaci syropu, kropelek czy tabletek. Może to być wyciąg z jeżówki pospolitej, aloesu lub aronii. Ostrożnie należy je podawać u dzieci z wywiadem alergicznym, szczególnie na pyłki roślin. Najlepiej uzgodnić tę terapię z pediatrą znającym dziecko.


2006-09-27
mapt.pras.www.ZdroweDziecinstwo.pl / Foto: Algida


Ten artykuł nie był jeszcze komentowany.


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także