Dzisiaj jest sobota 17 sierpnia 2019 r. Imieniny: Anity, Elizy, Mirona
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Jak wzmocnić odporność dziecka?

 

 

Młode mamy często narzekają, że ich dzieci chodzą do przedszkola falami, tzn. tydzień w przedszkolu, tydzień w domu na zwolnieniu lekarskim . Jak uniknąć tego rodzaju sytuacji i wzmocnić swojego maluszka, aby mógł dzielnie stawiać czoło różnym bakteriom i wirusom?

Układ odpornościowy dziecka kształtuje się w łonie matki. W pierwszych miesiącach życia niemowlę korzysta jeszcze z przeciwciał mamy, później musi wyprodukować wystarczającą ilość własnych, aby skutecznie bronić się przed infekcjami. Jest to moment, kiedy odporność naszego dziecka jest szczególnie słaba. Drugim takim okresem w życiu dziecka jest chwila pójścia do żłobka, czy przedszkola, gdzie po pierwsze spotyka się ono z chorymi dziećmi, a po drugie rozłąka z mamą przyczynia się do powstania ogromnego stresu. Stres jest czynnikiem predysponującym do powstawania infekcji.

 

Co możemy zrobić dla swojego dziecka, aby ułatwić mu to trudne zadanie?

Jest oczywiście wiele możliwości. Najprostszą i najmniej ingerującą w jego system immunologiczny jest dostosowanie diety do zwiększonych potrzeb dziecka. Przede wszystkim posiłki powinny być podawane o stałych godzinach i w regularnych odstępach czasu, tak aby dziecko nie odczuwało pomiędzy nimi głodu. Głodne dziecko jest mniej odporne na chłód i łatwiej się przeziębia. Jest również mniej odporne na ataki mikroorganizmów. Konieczne może okazać się suplementowanie podaży witaminy C, bo z racji, że zimą spożywamy mniej owoców, jej ilość może być zbyt niska dla zachowania odpowiedniej odporności. Dziecko bezwarunkowo musi zjeść śniadanie przed wyjściem z domu. Najlepiej, jeżeli jest ono podane na ciepło. Mogą to być płatki z mlekiem, kasza itp. Nie zaniedbajmy również kwestii podaży warzyw, także pochodzących z mrożonek. Nie podawajmy dziecku zbyt wiele słodyczy. Powodują one krótkotrwały wzrost poziomu cukru, który kończy się nagłym spadkiem. Lepiej podawać dziecku produkty wieloziarniste, węglowodany złożone. Nie powodują one tak nagłego zmniejszenia poziomu cukru we krwi. W diecie nie powinno zabraknąć soku z czarnej porzeczki, czerwonej papryki, brokułów, czosnku, natki pietruszki, mięsa i ryb oraz miodu.

Pamiętajmy również o zapewnieniu dziecku odpowiednich warunków termicznych. Ubierajmy je na cebulkę, aby również samodzielnie mogło regulować poczucie ciepła i zimna. Ubrania powinny być łatwe do zdjęcia i założenia. Nie wolno dopuszczać do przegrzania malca. Spocone będzie bardziej podatne na chłodzący czynnik wiatru, łatwiej się przeziębi.

Również w domu zadbajmy o utrzymywanie stałej, niezbyt wysokiej temperatury powietrza.

W przeciwnym razie dziecko po wyjściu na dwór, będzie miało kłopoty z przystosowaniem się do niekorzystnych warunków. W mieszkaniu powinno być pomiędzy 19 a 20 stopni. Ważne jest zachowanie odpowiedniej wilgotności powietrza. Warto zainwestować w nawilżacz powietrza, albo przynajmniej systematycznie rozwieszać na kaloryferach mokre ręczniki. Wysuszony nabłonek układu oddechowego jest mniej odporny, łatwiej ulega uszkodzeniom, a tym samym dziecko częściej łapie infekcje. niedopuszczalne jest również narażenie malca na dym papierosowy. W domu, w którym przebywa dziecko musi obowiązywać absolutny zakaz palenia. Osoby palące powinny wychodzić na dwór lub co najmniej na balkon. Drzwi balkonowe w momencie palenia muszą być szczelnie zamknięte, żeby dym nie był przenoszony przez wiatr do pomieszczenia.

Dziecko należy systematycznie hartować. Tylko stymulowany system immunologiczny będzie skutecznie działał. Niezależnie od pogody dziecko powinno spędzać poza domem jedną godzinę dziennie. Jeśli pada deszcz załóżmy maluchowi kolorową pelerynkę i kaloszki, jeśli jest zimno odpowiednio grube ubranie i nasmarujmy buźkę tłustym kremem. Warto także po kąpieli zaserwować maluchowi dwuminutowy prysznic z wody o 3 stopnie chłodniejszej, niż ta z kąpieli. Po takim zabiegu dziecko trzeba energicznie i dokładnie wytrzeć i natychmiast ubrać. Malec powinien również spać wystarczająco długo, minimum to 8-9 godzin snu na dobę.

 

czytaj dalej


2010-12-17
Autor: Ewa Bandurska //fot.Biuro Kwiatowe Holandia


~kalina - 2011-04-20 13:03:34
Zbilansowana dieta dziecka jest kluczem do sukcesu, jednak czasami ciężko jest podołać temu zadaniu. Dlatego warto czasami sięgnąć po suplementy jakie oferuje nam apteka. Je jestem tradycjonalistką i często kupuję tran, obecnie jest to tran norweski gal w syropie, o aromacie cytrynowym.
odpowiedz
~magdalena - 2010-12-30 18:33:23
Racja, ze spacerami nie można przesadzać ale też nie zrażajmy się minusową temperaturą. Wystarczy się cieplej ubrać. Ja dzieciom do diety staram się przemycać warzywa, soki warzywne które mają cały zestaw witamin. No i miodzik. Czasem daję im też cukierki miodowe z propolisem bio 30, też na odporność i w razie przeziębienia.
odpowiedz


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także