Dzisiaj jest poniedziałek 19 sierpnia 2019 r. Imieniny: Emilii, Julinana, Konstancji
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Zdrowa dieta malucha

Zdrowa dieta malucha Żołądek niemowlęcia ma kształt rurkowaty i stosunkowo małe zdolności trawienne. Ma on poprzeczne ułożenie i szybko się opróżnia, szczególnie, gdy niemowlę leży na prawym boku lub jest w pozycji półleżącej. Niczym nie przypomina on workowatego żołądka dorosłych, który zatrzymuje większe ilości pożywienia i wolniej ulega opróżnieniu. Małe dziecko ma mniejszy żołądek i jelita, a wyściółka tkanki tych narządów jest delikatniejsza niż u dorosłych.



W żołądku dziecka jest mniej soków trawiennych niż u dorosłego . Miedzy 7. a 14. rokiem życia zdolności trawienne są niższe o 2/3 od wydolności trawiennej żołądków osób dorosłych. Przewód pokarmowy jest już w pełni rozwinięty w okresie dojrzewania.


Potrzeby żywieniowe uzależnione są nie tylko od wielkości, kształtu i położenia żołądka, ale także od tempa przemiany materii, które jest wyższe u chłopców i mężczyzn niż u dziewczynek i kobiet. Metabolizm dorosłych, podobnie jak zapotrzebowanie energetyczne, jest znacznie wolniejszy niż przemiana materii u dzieci.

W pierwszym roku życia niemowlę potrzebuje więcej pożywienia i powinno ssać pierś matki, kiedy tylko tego chce. Dzienne zapotrzebowanie energetyczne do 6. miesiąca życia wynosi od 300 do 810 kcal, 730-960 kcal do 1. roku życia, 1000-1500 kcal w przedziale wiekowym 1-3, 1500-1900 kcal od 4 do 6 lat, a u dzieci w wieku 7-9 lat 1000 - 1500 kcal. Wraz z wiekiem dziecka, prócz zwiększającego się zapotrzebowania energetycznego, rośnie zapotrzebowanie na pewne składniki odżywcze. Aby zapobiec utracie energii i zmęczeniu dziecko winno jadać regularnie 5 posiłków dziennie. Jest to ważne nie tylko dla normalnego wzrostu i rozwoju jego organizmu, ale także dla zachowania normalnej w tym wieku aktywności.

Pierwsze śniadanie winno pokrywać 25 – 30 % dziennego zapotrzebowania na energię, obiad 30 – 35 %, kolacja 15 – 20 %, a drugie śniadanie i podwieczorek po10 – 15 %.
Składniki, które dostarczają energii zarówno dzieciom, jak i dorosłym to białka, tłuszcze i węglowodany.

Światowa Organizacja Zdrowia zaleca dzienną podaż białka w wysokości 2, 4 g na 1 kg masy ciała dla niemowląt do 6. miesiąca życia, 2, 1 g dla niemowląt od ½-1 roku życia, 1, 85 g u dzieci pomiędzy 3-6 rokiem życia, a od 5. roku życia 1 g na 1 kg masy ciała. Zbyt niska podaż białka może wywołać zaburzenia odporności i zaburzenia rozwojowe, a zbyt wysoka jest obciążeniem dla pracy nerek.

Dzienna podaż tłuszczów u niemowląt do 6. miesiąca powinna zaspokajać 41 % ich zapotrzebowania energetycznego, u dzieci pomiędzy ½ a 1 rokiem życia 35 %, od 1do 6. roku życia 32 %, a w przedziale wiekowym 7-9 30 %. Powyżej 6. miesiąca życia udział Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych w diecie dziecka winien stanowić 3 % ogółu zjadanych przez nie tłuszczów. Do 3. roku życia zaleca się zwiększoną podaż tłuszczów zwierzęcych, w tym masła. Czym starsze dziecko tym więcej powinno jeść tłuszczy roślinnych (ogółem 3, 3 g na 1 kg masy ciała).
Dieta dziecka, od kiedy to tylko możliwe powinna opierać się nie na cukrach prostych, lecz na węglowodanach złożonych. Druga podstawowa zasadą żywienia jest urozmaicanie jadłospisu. Jego stałą pozycją winny być świeże owoce i warzywa, które są skarbnicą witamin i składników mineralnych niezbędnych do wzrostu i rozwoju organizmu malucha oraz ułatwiającego trawienie błonnika. Tabela przedstawia dzienne zapotrzebowanie na witaminy i składniki mineralne w zależności od wieku dziecka.

czytaj dalej


2008-04-14


Ten artykuł nie był jeszcze komentowany.


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także