Dzisiaj jest sobota 17 sierpnia 2019 r. Imieniny: Anity, Elizy, Mirona
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Zdrowe odżywianie

Prawidłowo skomponowana dieta powinna się opierać na wymienionych niżej czterech pierwszych grupach pokarmów:
• Pieczywo, inne produkty zbożowe,
• Warzywa i owoce
• Mleko i przetwory mleczne
• Mięso, ryby, drób i inne pokarmy bogate w białko
• Tłuszcz i słodycze

Udział poszczególnych grup w jadłospisie zależy od wieku, wzrostu i wagi, płci oraz stanu fizjologicznego (ciąża, laktacja) . Dla przykładu małe dziecko lub osoba starsza potrzebuje mniej porcji danego produktu niż dorastająca dziewczyna.

Warzywa i owoce, czy jesz dużo?

Warzywa i owoce są ważnym źródłem witaminy C, witaminy E, kwasu foliowego oraz karotenoidów takich jak: beta-karoten, likopen i luteina.
Niezbędne jest, aby codziennie z dietą dostarczać organizmowi odpowiednie ilości witaminy C i kwasu foliowego ponieważ nie umie on ich magazynować. Spożywaj dużo porcji warzyw i owoców dziennie. Możesz wypić szklankę soku owocowego, zjeść porcje świeżych owoców, porcje warzyw (w tym zielonych warzyw liściastych).

Pokarmy bogate w białko, czy jesz ryby?

Białko jest niezbędne dla wzrostu i rozwoju tkanek organizmu. Dobrym jego źródłem jest mięso, ryby, rośliny strączkowe, orzechy i jaja. Zawierają one także żelazo, magnez i cynk oraz witaminę B6, witaminę B12 i inne witaminy grupy B.

Ryby, szczególnie tłuste takie jak: makrela, śledź, łosoś i sardynki są nie tylko bogatym źródłem białka, ale także niezbędnych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Związki te są korzystne dla zdrowia, a przede wszystkim wywierają ochronny wpływ na serce. Aby zaopatrzyć swój organizm w te cenne substancje spożywaj co tydzień dwie porcje (200-300 gram) tłustych ryb. Możesz także przyjmować suplementy kwasów omega-3.

Jesteś wielka, pijesz mleko?

Mleko i jego przetwory dostarczają nam witaminę B2, witaminę B12, witaminę D i witaminę A, a także wapń, cynk i magnez, które są niezbędne dla prawidłowego formowania się kości oraz funkcjonowania mięśni i nerwów.

Odtłuszczone mleko jest dobrym źródłem wapnia i cynku, ale nie zawiera witamin A i D, natomiast pełnotłuste mleko dostarcza dużo tych witamin.
Witamina D jest niezbędna dla procesu wchłaniania wapnia z przewodu pokarmowego.
Możesz ją znaleźć tylko w niewielu produktach pochodzenia zwierzęcego. Zapotrzebowanie organizmu jest pokrywane głównie przez witaminę D powstającą w skórze przy udziale promieni słonecznych. Dlatego osoby, które nie przebywają na słońcu zbyt długo, kobiety w ciąży i ludzie starsi powinny włączyć do diety więcej pokarmów bogatych w witaminę D lub sięgnąć po jej suplement.

Chleb i produkty zbożowe, za dużo mąki?

Chleb, płatki zbożowe, makaron, ryż i ziemniaki są dobrym źródłem energii. Pełnoziarniste produkty zbożowe obfitują w witaminy grupy B, które pomagają uwolnić energię z pożywienia. Natomiast błonnik zawarty w tych produktach wspomaga trawienie i zapobiega zaparciom.

Słodycze pokusa nie do odparcia?

Lubisz słodkości, ale pamiętaj, że ich spożycie powinnaś ograniczyć do minimum. Nie musisz całkowicie rezygnować ze słodyczy, chyba ze masz takie postanowienie. Jeżeli możesz jedz je w czasie głównego posiłku, ze względu na mniejsze ryzyko rozwoju próchnicy. Ta sama zasada dotyczy słodkich napojów gazowanych. Ciastka i herbatniki zawierają dużo tłuszczu i cukru. Niewielka ilość tłuszczów w diecie jest niezbędna dla prawidłowego wchłaniania niektórych witamin. Zawsze jednak należy wybierać pokarmy o niskiej zawartości tłuszczów, dotyczy to przede wszystkim nabiału i mięsa


2004-10-19
wita-web


~Issabell - 2005-03-09 08:41:11
Świetny artykuł:) Ja zdrowo się odżywiam od 5 lat! nie jem mięsa (z innych powodów niż zdrowotne) nie jem przetworzonych rzeczy, czytam etykietki na opakowaniach...bo nie mam zamiaru jesć tych wszystkich sztucznych laboratoryjnych dodatków! :p Nie jadam też słodyczy dlatego, ze w nie mają żadnych wartości odżywczych...puste chemiczne kalorie, które zawsze odkładają sie w biodrach;) Szkoda tylko ze w Polsce jest tak mało zdrowej żywności:( Dyskryminacja:( Na pułkach sa same sztuczne rzeczy do "jedzenia" Zdrowe odżywianie nie tylko pomaga nam w utrzymaniu zdrowia ale też poprawia nasz wyglad zewnętrzny:)
odpowiedz


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także