Dzisiaj jest sobota 17 sierpnia 2019 r. Imieniny: Anity, Elizy, Mirona
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Prawidłowa dieta podczas ciąży...

Białka - tworzą komórki nowego dziecka. Ich niedobór lub nadmiar w organizmie, może spowodować, że dziecko będzie mniejsze niż normalnie. Zalecana dawka spożycia dla kobiet ciężarnych to 50 - 75g na dzień. Nie więcej niż 1/3 spożywanego białka powinna być pochodzenia zwierzęcego (mleko, jaja, mięso ryb). Dużo białka zawierają ziarna soi (aż 37%), fasola groch, soczewica (23%), chude mięso (16%-20%), jaja (13%), ser (10-35%) i zboża (7-12%).

Wapń - niezbędny jest w procesie tworzenia kości i zębów . Płód potrzebuje go do m.in. prawidłowego rozwoju mięśni serca. Wapń bierze udział w procesie krzepliwości krwi oraz aktywności enzymów.
Przeciętne zapotrzebowanie dzienne to około 800mg, u kobiet w ostatnim trymestrze ciąży to około 1200mg dziennie. Pokarmy zawierające dużą ilość wapnia to: przetwory mleczne oraz chleb z pełnego ziarna.

Witamina A - dzienne zapotrzebowanie na witaminę A wynosi dla kobiety ciężarnej 1250ug/h. Główne źródło witaminy A to:mleko, masło, śmietana, sery, żółtka jaj, dynia, marchew, papryka, pietruszka natka, szczaw, szczypior, szpinak, morele suszone, soki wielowarzywne. Jest niezbędna w procesie widzenia, reguluje procesy tworzenia nowych komórek, a więc jest konieczna do uzyskania odpowiedniego wzrostu.
Zapewnia prawidłową czynność tkanki nabłonkowej skóry i błon śluzowych.
Zapobiega zakażeniom przewodu pokarmowego, dróg oddechowych, dróg moczowych, dróg rodnych, skóry, rogowacenia skóry. Wzmacnia układ immunologiczny - utrzymuje sprawność grasicy - wpływa na zwiększone wytwarzania ciał odpornościowych krwi - białych krwinek.

Witamina C - zapotrzebowanie dziennie u kobiet ciężarnych wynosi około 80mg. Witamina C znajduje się przede wszystkim w owocach cytrusowych, pomidorach, strączkach papryki, zielonych warzywach liściastych, ziemniakach.
Potrzebna jest do prawidłowego wzrostu tkanek, a dzięki tej witaminie wspomagane jest również wchłanianie żelaza i innych składników odżywczych. Ze względu na to, iż kwas askorbinowy nie jest magazynowany w organizmie, trzeba go dostarczać regularnie.

Witamina D - zalecana dawka spożycia przez kobiety ciężarne kalcyferolu to 400j.m. Witamina ta występuje przede wszystkim w rybach, jajkach, maśle. Można ją także spożywać w postaci leku. Niezbędna w metabolizmie wapnia i fosforu oraz w procesach tworzenia i resorbcji kości.

Kwas foliowy - dzienne zapotrzebowanie u kobiet ciężarnych to około 0,4mg (dwukrotnie większe od zalecanej podstawowej dawki). Kwas foliowy przyjmuje się w postaci farmakologicznej oraz w postaci naturalnej. Zapotrzebowanie na kwas foliowy można pokryć spożywając odpowiednie ilości szpinaku, kopru włoskiego, szparagów, oraz chleba z pełnego ziarna. Kwas foliowy jest niezbędnym składnikiem przy powstawaniu czerwonych ciałek

Węglowodany - pomagają w prawidłowym trawieniu oraz odpowiedniej pracy przewodu pokarmowego. Zawarte są prawie wyłącznie w produktach spożywczych pochodzenia roślinnego. Źródłem węglowodanów są różne rodzaje grubych kasz jak również płatki owsiane, fasola, warzywa i świeże owoce.


2004-09-13


Ten artykuł nie był jeszcze komentowany.


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także